BELLAS ARTESEKO MUSEORA IRTEERA
ABENDUAREN 12 an
Abenduaren
12an Bilboko Arte Ederren Museora egin genuen irteera Darío Regoyos
margolari asturiarraren obra ikustera.
Hasteko,
doa hemendik nere eskerrik beroenak irteera hau ein hobeto
antolatu eta gurekin izan genituen irakasleak: Rosa, Arrigain,Belén
García eta Karmen Portillo.
Jende
asko ginen eta bidaia Zarauztik Azpeitian eta Azkoitian barrena egin
behar izan genuenez luze xamarra gertatu zen.
Bilbora
heldu orduko taldeak eta bisita orduak jarri zizkiguten eta ondoren,
bakoitzak eguna antolatzeko aukera izan zuen.
Amaia
Arenal izeneko gidari bikaina izan genuen bisita Euskaraz egin
genuenok.
Esan
gabe doa oso egoki azaldu zizkigula bai Regoyosen bizitza baita haren
obraren nondik norakoa ere.
Margolari
hau lehendik ezaguna banuen ere bere teknikak, gaiak, testuinguruak,
zirkunstantziak, motibazioak etabarrak ezagutzeak bere obra beste
begi batzuekin begiratzeko eta baloratzeko aukera eman dit.
Inpresionismoaren
ordezkari nagusia izan zen artista asturiar honen heriotzaren
mendeurrena dela-eta antolatutako Darío
de Regoyos (1857-1913)
erakusketak 130
artelan baino gehiago (marrazkiak eta grabatuak, olioak, pastelak,
akuarelak) biltzen ditu.
Regoyosek
margotutako paisaietan argiak, aldaketa kromatikoa eta irudikapen
ausartak garai hartarako planteamentu berritzailea ekarri zuen.
Jatorri
asturiarra bazuen ere, harreman artistiko eta familiar estua izan
zuen Euskal Herriarekin bere bizitza osoan, eta eragin handia izan
zuen mende aldaketako euskal pintura modernizatzeko orduan.
Erakusketak
zenbait atal ditu, eta Regoyosen hasierako etaparekin hasten da; aro
hartan, margolariak paisaia-pintura deskubritu zuen eta lehenengo
bidaiak egin zituen. Ondoren, Espainia beltzaren gaiari eskainitako
lanak daude, eta, besteak beste, bere grabatu-serie ospetsua ere
tartean dago. Jarraian, esperientzia puntillista eta inpresionista
datoz (azken hori da erakusketaren hari nagusia). Amaitzeko,
margolariaren jatorrizko agiriak eta erretratuak bildu dira.
Regoyosen
pinturak zenbait etapa izan zituen. Hasieran,Belgikan, erretratuak
eta paisaiak agertzen dira. Ondoren, Regoyosek berak Espainia
beltza
izendatu zuen seriea etorri zen, sinbologiaz beterik. Beste aroetako
bat teknika puntillistarena da, Seurat, Signac eta Pissarro
margolariekin izandako adiskidetasunari esker ezagutu zuena. Azkenik,
Regoyos inpresionista dago. Erakusketak arreta berezia eskaintzen dio
aro horri, garai hartako paisaia-pinturaren arloan Regoyosek egin
zituen berrikuntzen erakusgarri diren olio ugari bildu dira eta.
PK.Garzia
No hay comentarios:
Publicar un comentario